۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶

حجت الاسلام عابديني:

نماز جمعه در 14 نقطه شهري خراسان شمالي برگزار مي شود

نماز جمعه در 14 نقطه شهري خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نماز باصلابت جمعه در چهارده نقطه شهري اين استان برپا مي شود.

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از سه سال پیش از خراسان بزرگ منفک شده است، افزود: اين شورا در طول این مدت برای شهرهای فاروج، قاضی، راز و جرگلان، بجنورد، پیش قلعه، آشخانه و درق امام جمعه جدید معرفی کرده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر نماز باصلابت جمعه در چهارده نقطه شهري خراسان شمالي برگزار مي شود، اظهار داشت: علاوه بر اين سه شهر دیگر در استان نیز متقاضی برپایی نماز جمعه هستند که در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری نماز جمعه در این شهرها، این شورا نسبت به معرفی امام جمعه اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام عابديني عنوان كرد: هم اکنون شهرهای تیتکانلو در شهرستان فاروج، حصارگرمخان در شهرستان بجنورد و غلامان در شهرستان جديد التاسيس راز و جرگلان متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند.

اين مسئول گفت: در حال حاضر در شهر تيتكانلو از توابع شهرستان فاروج، مقدمات برگزاري نماز جمعه فراهم شده و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نيز اكنون در پي بررسي به منظور انتصاب نخستين امام جمعه اين شهر است.

حجت الاسلام عابديني عنوان كرد: به احتمال زياد تا پايان ماه مبارك رمضان سال جاري، نخستين امام جمعه تيتكانلو هم معرفي مي شود و به اين ترتيب تعداد نقاط شهري خراسان شمالي كه در آنها نماز جمعه برگزار مي شود؛ به پانزده شهر خواهد رسيد.

به گفته وي اگر شهرهاي حصار گرمخان در شهرستان بجنورد و غلامان در شهرستان راز و جرگلان نيز مقدمات لازم را فراهم كنند اين شورا نسبت به معرفي امام جمعه در اين شهرها اقدام خواهد نمود.

وي با اشاره به اينكه در مدت يك سال گذشته در خراسان شمالي سه امام جمعه جديد معرفي شده اند، تصريح كرد: شهريور ماه سال 91 حجت الاسلام جواد عباسی به عنوان نخستین امام جمعه پیش قلعه، فروردين ماه سال جاري حجت الاسلام علی رجبی به عنوان نخستین امام جمعه شهر درق از توابع شهرستان گرمه و اوايل تير ماه امسال هم حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده به عنوان امام جمعه جديد آشخانه، جايگزين حجت الاسلام جواد طاهري شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای هشت شهرستان، 19 بخش و 18 شهر با جمعیت بالغ بر 867 هزار نفر است كه 52 درصد جمعیت آن در مناطق شهری و 48 درصد نيز در مناطق روستایی و عشایری است.

 

کد خبر 2101059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha